Skapa referens, olika format (klipp och klistra)
Harvard
Loi, L. (2010) Fast GPU-based Collision Detection. Göteborg : Chalmers University of Technology
BibTeX
@mastersthesis{
Loi2010,
author={Loi, Lin},
title={Fast GPU-based Collision Detection},
abstract={In this thesis, fast collision detection algorithms on the Graphics
Processing Unit (GPU) and CPU are implemented and performance
is evaluated. Many collision detection algorithms are surveyed and
discussed and choices of algorithms chosen are motivated.<br><br>
In this thesis, fast large scale pruning of tens of thousands of potential
collisions are made in interactive frame rates. Also exact
collision detection algorithms are implemented to find intersection
and distance between pair of objects.<br><br><br><br>
I detta examensarbete implementeras snabba
kollisionsdetekterings-algoritmer för både grafik processor
enheten (GPU) och CPU, för att sedan evaluera prestandan. Många
kollisionsdetekterings-algoritmer undersöktes och diskuterades
och val av algoritmer är motiverade.<br><br>
I detta examensarbete utförs storskalig gallring av tio-tusentals potentiella
kollisioner i interaktiva bildfrekvenser. Dessutom implementeras
exakt kollisionsdetektering för att hitta skärning och
avstånd mellan par av objekt.},
publisher={Institutionen för data- och informationsteknik, Datorteknik (Chalmers), Chalmers tekniska högskola},
place={Göteborg},
year={2010},
keywords={collision detection, broad-phase, narrow-phase, midphase, algorithms, GPU, geometric algorithms },
note={19},
}
RefWorks
RT Generic
SR Electronic
ID 131927
A1 Loi, Lin
T1 Fast GPU-based Collision Detection
YR 2010
AB In this thesis, fast collision detection algorithms on the Graphics
Processing Unit (GPU) and CPU are implemented and performance
is evaluated. Many collision detection algorithms are surveyed and
discussed and choices of algorithms chosen are motivated.<br><br>
In this thesis, fast large scale pruning of tens of thousands of potential
collisions are made in interactive frame rates. Also exact
collision detection algorithms are implemented to find intersection
and distance between pair of objects.<br><br><br><br>
I detta examensarbete implementeras snabba
kollisionsdetekterings-algoritmer för både grafik processor
enheten (GPU) och CPU, för att sedan evaluera prestandan. Många
kollisionsdetekterings-algoritmer undersöktes och diskuterades
och val av algoritmer är motiverade.<br><br>
I detta examensarbete utförs storskalig gallring av tio-tusentals potentiella
kollisioner i interaktiva bildfrekvenser. Dessutom implementeras
exakt kollisionsdetektering för att hitta skärning och
avstånd mellan par av objekt.
PB Institutionen för data- och informationsteknik, Datorteknik (Chalmers), Chalmers tekniska högskola,
LA eng
LK http://publications.lib.chalmers.se/records/fulltext/131927.pdf
OL 30